‘Grote pluim voor het team dat tijdens code rood overeind bleef’

De woonlocatie aan de Valckeslotlaan in Goes was onze eerste intramurale locatie waar bewoners en medewerkers besmet raakten met het coronavirus. Om dit voor iedereen in goede banen te leiden, was eno

Communicatie in coronatijd; nog nooit zoveel (nieuws)brieven in 1 jaar

In februari 2020 werd het taakteam coronavirus geformeerd. Meteen werd duidelijk dat communicatie een belangrijke factor zou zijn bij dit onderwerp. Een uitdaging om de communicatie zorgvuldig te late

Bijzondere tijden voor medewerkers van het facilitaire team

In augustus verscheen op ons sociale intranet Mijn Gors een bericht geschreven door Peter van den Berg, adviseur facilitaire dienst. Het bericht laat duidelijk zien wat er achter de schermen van onze

‘Iedereen uit het juiste hout gesneden’

Martijn de Kok en Linda van Son volgden elkaar afgelopen jaar op als voorzitter van het corona taakteam. Dat het een hectisch jaar voor hen was, is een understatement. “Iedere keer als je denkt dat

(Locatie)faseplannen maken het zo vurig gewenste maatwerk mogelijk

"We hebben geleerd van de eerste coronagolf. De maatregelen die we namen waren te drastisch en te algemeen. Daarmee gingen we voorbij aan de noodzaak van differentiatie en hadden te weinig oog voor he

De impact van code rood is groot

"Eerst maakte ik nog grapjes toen ik de begeleiders in die beschermende kleding zag lopen: is dat de nieuwe Zeeuwse klederdracht? Maar ik schrok ook wel en kreeg er tranen van in mijn ogen. Ik wist ei

Communicatie is cruciaal bij de instroom van cliënten

"Als het afgelopen jaar ons iets geleerd heeft, is het wel hoe belangrijk communicatie is. Daarnaast hebben we gewerkt aan bewustwording ten aanzien van de kosten die gemoeid zijn met een open plaatsâ