De organisatie; Zelfverantwoordelijkheid voor teams en (mede)zeggenschap voor cliënten
Zelfverantwoordelijkheid voor teams en (mede)zeggenschap voor cliënten
Sinds 2015 hebben we geleidelijk een omslag naar zelfverantwoordelijke teams gemaakt. De bedoeling daarvan is het creëren van
Werken aan huisvesting waar cliënten prettig kunnen verblijven
We hebben in de afgelopen periode de huisvesting nauwkeurig onder de loep genomen. Het strategisch huisvestingsplan dat hieruit voortvloeit, werpt een blik op de toekomst. Tot 2030 is er volop werk aa
Vitaliteit, gezondheid en energie staan hoog op onze agenda
Het Gezond... Gors portal is in 2020 geïntroduceerd. Medewerkers kunnen zich voor het portal aanmelden en krijgen dan regelmatig berichten en tips. Het portal is het startpunt voor betrouwbare inform
Wat hebben we in het rapport van dit jaar anders gedaan op basis van de reflectie op kwaliteitsrapport 2019?
Onvrijwillige zorg
Het getal 2 betreft de art. 60 (in de WZD art. 21) cliënten. Het totaal aantal unieke cliënten dat in de loop van 2020 een vorm van onvrijwillige zorg binnen Gors kreeg is 40. Dit aantal is niet alt
Calamiteitenmeldingen Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ)
Er zijn twee suïcidepogingen geweest die gemeld zijn bij de inspectie. Bij dergelijke ernstige incidenten vindt een uitgebreid onderzoek plaats en wordt gezocht naar mogelijkheden om herhaling te voo
Meldingen Incidenten Cliënten
De incidentmeldingen namen ten opzichte van 2019 af. Mogelijke verklaringen waarbij een opvolging nodig is:
De coronamaatregelen hebben voor meer rust gezorgd;
Minder handelingsverlegenheid in
Reflectie naar aanleiding van het kwaliteitsrapport 2019 medewerkers en organisatie
We streven ernaar ook in dit rapport kritisch te zijn op wat er beter kan en plaats te bieden voor kritische geluiden. We hebben keuzes gemaakt welke onderwerpen we willen uitlichten. Daarmee hopen we
Suggesties en mogelijke oplossingen na evaluatie organisatieontwerp schematisch bijeengebracht
In september 2020 hebben we een grootschalige evaluatie uitgevoerd van het organisatieontwerp. Daaruit zijn de nodige aandachtspunten naar voren gekomen. Met 32 collega’s vanuit allerlei functies he
Medezeggenschap, al jaren een speerpunt
Nieuwe wetgeving
Op 1 juli 2020 is de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen 2018 (WMCZ) in werking getreden. Deze wet vervangt de oude WMCZ. De belangrijkste wijzigingen zijn:
• Het verz
Reflectie naar aanleiding van kwaliteitsrapport 2019: cliënten en medezeggenschap
Medezeggenschap
De centrale cliëntenraad (CCR) wilde de contacten met de lokale cliëntenraden intensiveren. In het interview met de voorzitter van de CCR en de functionaris medezeggenschap komt dit
Cliënttevredenheidsonderzoek; meer medewerkers betrokken en structurele aandacht
In 2019 hebben we de werkwijze van het ervaringsonderzoek aangepast. In 2020 hebben we hierop voortgeborduurd. De genomen maatregelen zijn verder uitgekristalliseerd. We hebben bewust de keuze gemaakt