De organisatie; Zelfverantwoordelijkheid voor teams en (mede)zeggenschap voor cliënten

Zelfverantwoordelijkheid voor teams en (mede)zeggenschap voor cliënten Sinds 2015 hebben we geleidelijk een omslag naar zelfverantwoordelijke teams gemaakt. De bedoeling daarvan is het creëren van

Werken aan huisvesting waar cliënten prettig kunnen verblijven

We hebben in de afgelopen periode de huisvesting nauwkeurig onder de loep genomen. Het strategisch huisvestingsplan dat hieruit voortvloeit, werpt een blik op de toekomst. Tot 2030 is er volop werk aa

Vitaliteit, gezondheid en energie staan hoog op onze agenda

Het Gezond... Gors portal is in 2020 geïntroduceerd. Medewerkers kunnen zich voor het portal aanmelden en krijgen dan regelmatig berichten en tips. Het portal is het startpunt voor betrouwbare inform

Onvrijwillige zorg

Het getal 2 betreft de art. 60 (in de WZD art. 21) cliënten. Het totaal aantal unieke cliënten dat in de loop van 2020 een vorm van onvrijwillige zorg binnen Gors kreeg is 40. Dit aantal is niet alt

Calamiteitenmeldingen Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ)

Er zijn twee suïcidepogingen geweest die gemeld zijn bij de inspectie. Bij dergelijke ernstige incidenten vindt een uitgebreid onderzoek plaats en wordt gezocht naar mogelijkheden om herhaling te voo

Meldingen Incidenten Cliënten

De incidentmeldingen namen ten opzichte van 2019 af. Mogelijke verklaringen waarbij een opvolging nodig is: De coronamaatregelen hebben voor meer rust gezorgd; Minder handelingsverlegenheid in

Reflectie naar aanleiding van het kwaliteitsrapport 2019 medewerkers en organisatie

We streven ernaar ook in dit rapport kritisch te zijn op wat er beter kan en plaats te bieden voor kritische geluiden. We hebben keuzes gemaakt welke onderwerpen we willen uitlichten. Daarmee hopen we

Suggesties en mogelijke oplossingen na evaluatie organisatieontwerp schematisch bijeengebracht

In september 2020 hebben we een grootschalige evaluatie uitgevoerd van het organisatieontwerp. Daaruit zijn de nodige aandachtspunten naar voren gekomen. Met 32 collega’s vanuit allerlei functies he

Medezeggenschap, al jaren een speerpunt

Nieuwe wetgeving Op 1 juli 2020 is de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen 2018 (WMCZ) in werking getreden. Deze wet vervangt de oude WMCZ. De belangrijkste wijzigingen zijn: • Het verz

Reflectie naar aanleiding van kwaliteitsrapport 2019: cliënten en medezeggenschap

Medezeggenschap De centrale cliëntenraad (CCR) wilde de contacten met de lokale cliëntenraden intensiveren. In het interview met de voorzitter van de CCR en de functionaris medezeggenschap komt dit

Cliënttevredenheidsonderzoek; meer medewerkers betrokken en structurele aandacht

In 2019 hebben we de werkwijze van het ervaringsonderzoek aangepast. In 2020 hebben we hierop voortgeborduurd. De genomen maatregelen zijn verder uitgekristalliseerd. We hebben bewust de keuze gemaakt