Netwerkonderzoek naar ervaringen in bijzondere tijd

In april 2020 hebben we, middels een digitale vragenlijst, alle eerste contactpersonen van cliënten gevraagd naar hun ervaringen in de bijzondere tijd. Zo deden we onderzoek naar hoe het netwerk van de cliënt de ondersteuning en zorg van Gors ervoer tijdens het begin van de coronaperiode. Het onderzoek was gericht op algemene tevredenheid, informatie-uitwisseling en zorg en ondersteuning.

Situatie locatie en individuele cliënt
Er kwam naar voren dat er behoefte was aan actie op twee vlakken:
– Situatie op de locaties
– Eenzaamheid en afleiding van de cliënt
Er was ook behoefte aan informatie over hoe het écht gaat met kind/verwant. Daarom is er in de periode volgend op het onderzoek ingezet op communicatie over hoe het gaat met cliënten via verschillende kanalen. Ook is er ingezet op het informeren over en wat er op locaties wordt geboden aan dagbesteding, vrijetijdsactiviteiten, vermaak, luisterend oor, etc. Dit is gedaan via mondeling contact, via de rapportage in het cliëntendossier en via lokale (nieuws)brieven.

Tweede meting
In de tweede week van juni 2020 hebben we weer via een digitale vragenlijst alle eerste contactpersonen van cliënten gevraagd naar hun ervaringen. Het was een herhaling van de nulmeting van medio april. Hierop volgend hebben we ingezet op het blijvend doorontwikkelen van alternatieve dagbesteding en zo helder en duidelijk mogelijk communiceren over ontwikkelingen rond bijvoorbeeld bezoek en versoepelingen. Ook is er gewerkt aan het organiseren van alternatieve vormen van contact met het netwerk zoals telefonisch, Whatsapp en Skype.

 

 

 

 

 

Foto: Freepik Storyset